مدیران آینده، گزینشگر و ویراستار هستند
بهروز افخمی: هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر کیفیت و حجم تولیدات رسانهای خواهد گذاشت و مدیریت رسانه نیز به اقتضای این مهم، دستخوش تغییرات گستردهای میشود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صداوسیما، بهروز افخمی، کارگردان و تهیهکننده سینما در نشست مشترک اردوی تنفس صبح دانشجویان دانشگاه، به شیوههای آینده مدیریت در عرصه رسانه و تلویزیون اشاره کرد و بیان داشت: هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر کیفیت و حجم تولیدات رسانهای خواهد گذاشت و مدیریت رسانه نیز به اقتضای این مهم، دستخوش تغییرات گستردهای میشود. افخمیبا بیان اینکه در آینده با برنامهسازان بیشتری روبهرو هستیم افزود: امروزه بسیاری از فرآیندها و تولیدات در صنعت رسانه با استفاده از هوش مصنوعی قابل انجام است. اما آنچه که مهم است، چیزهایی هستند که هوش مصنوعی قادر به تولید آنها نیست. خلاقیت و ابتکار انسانی یکی از مهمترین آنهاست که همچنان نقش اساسی و غیرقابلجایگزینی در این حوزه دارد.
این دانش آموخته دانشگاه صداوسیما، به نقش مدیران آینده در رسانه ملی اشاره و تأکید کرد: مدیران آینده باید افراد با سواد، باتجربه و دارای حوصله باشند. به طوری که بجای تصمیم گیری در بخشهای طرح و برنامه و سفارشدهی تولید، از میان انبوه تولیدات، متناسب با نیاز آنتن، گزینشگری و انتخاب کنند. افخمی افزود: این مدیران، باید بتوانند در برابر چالشها ایستادگی کنند و تصمیمات هوشمندانه بگیرند و از بین همین دانشجویانی که امروز در حال تحصیل هستند، انتخاب خواهند شد. این کارگردان سینما در پایان، به دانشجویان رسانه توصیه کرد که برای موفقیت در این حوزه باید تلاش و پشتکار بیشتری داشته باشند: «بیشتر بخوانید، بیشتر ببینید و هیچگاه حوصلهتان سر نرود. آینده رسانه در دستان شماست.»