1- انجام تمامی پرداخت¬ها و دریافت¬ها مالی طبق ضوابط و مقرارت ، تنظیم حساب¬های دریافتی و پرداختی دانشگاه و تنظیم و نگهداری دفاتر بانک و ثبت صورت¬حسابهای دریافتی از بانک.
2- واریز و نگهداری حسابداری درآمدی از طریق اینترنت و انجام امور مالی به نحوی که کلیه درآمدها مستقیماً به حساب درآمد واریز گردد.
3- تنظیم انواع دفاتر از قبیل : دفتر روزنامه کل، اعتبارات و تهیه صورت¬های مالی، ترازنامه¬ها و .... بر حسب برنامه فصول و مواد هزینه به منظور کنترل اعتبارات دانشگاه.
4- نظارت دقیق و تشکیل حسابداری اموال، انبارگردانی با کمک تدارکات و تهیه و تنظیم فهرست دفاتر اموال دانشگاه اعم از منقول و غیر منقول.
5- تهیه اقلام و کالاهای مورد نیاز دانشگاه از طریق واحدهای سازمانی و در صورت عدم موجودی ، خرید از اعتبار دانشگاه
6- جمعآوری اطلاعات مالی و نگهداشت آن در سیستم جامع گلستان که منحصر به دانشگاه میباشد به نحوی که با اطلاعات جمعآوری شده در سیستم گلستان، کارنامه کامل دانشجو از لحاظ مالی مستند باشد.
7- جمعآوری اطلاعات دانشجویان مرکز علمی کاربردی با سیستم آوا مربوط به دانشگاه جامع.