همایش علمی
رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی
دانشگاه صدا و سیما در راستای انجام وظائف ذاتی خود در زمینه تأمین نیازهای علمی و پژوهشی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و با هدف حمایت از گسترش مطالعه و پژوهش در ابعاد مختلف نظری، فرهنگی، اجتماعی، سیاستگذاری و مدیریت تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی، و ایجاد پشتوانه علمی لازم برای ترسیم چشمانداز آینده و تدوین راهبردهای مطلوب در این عرصه اقدام به برگزاری همایش علمی رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی در آذرماه سال 1399 نموده است.
محورهای همایش
الف) مباحث نظری:
1) تبلیغات بازرگانی و اصول و مبانی تبلیغ از دیدگاه اسلام
2) تبلیغات بازرگانی و شیوه های تبلیغ فعالیت های کسب و کار از دیدگاه اسلام
3) نظریه های تبلیغات بازرگانی و الگوی نظری مطلوب رسانه ملی
4) تبلیغات بازرگانی، رونق تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی
ب) مباحث فرهنگی و اجتماعی:
1) تبلیغات بازرگانی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی
2) تبلیغات بازرگانی، ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی
3) بازنمایی زنان و خانواده در تبلیغات بازرگانی
4) تبلیغات بازرگانی و کودکان
5) روش شناسی تحقیق علمی در تبلیغات بازرگانی
6) نقش فرم و زیباشناسی در تبلیغات بازرگانی
7) مخاطب شناسی در تبلیغات بازرگانی
8) تحلیل اثرپذیری و دریافت مخاطبان از تبلیغات بازرگانی
9) تبلیغات بازرگانی، فاصله طبقاتی و عدالت اجتماعی
10) تبلیغات بازرگانی و حمایت از تولیدات فرهنگی
ج) مباحث سیاستگذاری و مدیریت:
1) تاریخچه تحولات مدیریت تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی
2) الگوهای درآمدزایی در رسانه های خدمت عمومی جهان
3) تبلیغات بازرگانی و بودجه رسانه ملی
4) نقش حامیان تبلیغاتی (اسپانسر) در شکل دهی به محتوای برنامه ها
5) تبلیغات بازرگانی ، مدیریت جدول پخش و هویت شبکه ها
6) تنظیم گری و نظارت بر فرم و محتوای تبلیغات بازرگانی
7) واگذاری بازاریابی و جذب تبلیغات بازرگانی؛ فرصتها و چالش ها
8) تبلیغات بازرگانی ، فضای مجازی و رسانه های نوین
9) تبلیغات بازرگانی مشارکتی و ضمن برنامه ای
10) آموزش نیروی انسانی در صنعت تبلیغات بازرگانی
* در بخش «مقالات علمی – پژوهشی» به پنج مقاله برتر بر اساس انتخاب کمیته علمی همایش جوایزی از 20 تا 50 میلیون ریال اهداء خواهد شد.
* در بخش «خط مشی گذاری» به 5 گزارش سیاستی (Policy Paper) برتر با موضوع خط مشی گذاری تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی به انتخاب کمیته علمی جوایزی از 10 تا 25 میلیون ریال اهدا خواهد شد.
برای ورود به وبسایت همایش تبلیغات بازرگانی اینجا را کلیک کنید
آدرس دبیرخانۀ همایش: تهران – ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)- دانشگاه صدا و سیما – معاونت پژوهشی – دبیرخانه همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی
پست الکترونیک: advert-conf@iribu.ac.ir
شماره تلفن: 22014652