An error occurred while updating the entries. See the inner exception for details. دریافت جایزه برترین مقاله علمی‌بخش مهندسی در جشنواره جهانی ABU توسط استاد و دانش آموخته دانشگاه صداوسیما
۱۴۰۳/۰۸/۰۲- ۱۵:۵۴ - مشاهده: ۸۸

دریافت جایزه برترین مقاله علمی‌بخش مهندسی در جشنواره جهانی ABU توسط استاد و دانش آموخته دانشگاه صداوسیما

مقاله پژوهشی آقایان دکتر محی‌الدین مرادی عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی رسانه و مهندس امیررضا سعادتمند از دانش آموختگان دانشگاه موفق به کسب جایزه بهترین مقاله بخش مهندسی جشنواره جهانی ABU شد.
دریافت جایزه برترین مقاله علمی‌بخش مهندسی در جشنواره جهانی ABU توسط استاد و دانش آموخته دانشگاه صداوسیما

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صداوسیما، مقاله پژوهشی آقایان دکتر محی‌الدین مرادی عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی رسانه و مهندس امیررضا سعادتمند از دانش آموختگان دانشگاه موفق به کسب جایزه بهترین مقاله بخش مهندسی جشنواره جهانی ABU شد. در این پژوهش، برای اولین بار یک روش مبتنی بر سیستم Hybrid Log Gamma و تغییرات گستره پویایی برای افزایش کنتراست تصاویر در شرایط نور کم ارائه شده است. روش پیشنهادی با استخراج مقادیر نوری تصویر ورودی و انتقال آن به اکوسیستم محدوده دینامیکی بالا از طریق فرمت HLG، اجازه می‌دهد تا با پردازش‌های مختلف، خروجی بهبود یافته‌ای به دست آید. این رویکرد نه تنها جزئیات تصویر را به میزان دلخواه آشکار می‌کند، بلکه به حفظ طبیعی بودن تصویر و اهداف هنری نیز معطوف است.

از ویژگی‌های کلیدی این روش می‌توان به نگهداری پیکسل‌های روشن مشابه نمونه‌های اصلی و تقویت پیکسل‌های تیره اشاره کرد. این امر موجب می‌شود که این روش برای تصاویری که شامل مناطق تاریک هستند، همچنین برای افزایش کنتراست تصاویر با مناطق روشن و تاریک، بسیار کارآمد باشد.

کمیته فنی ABU، سالانه در مجمع عمومی خود از میان مقالات منتشر شده در فصلنامه ABU Technical Review، مقالات برگزیده را در سه دسته تحقیقاتی، پیاده‌سازی عملی و Case Study انتخاب می‌کند. بر اساس ارزیابی داوران شصت و یکمین مجمع عمومی ABU، این مقاله در بخش مقالات تحقیقاتی سال ۲۰۲۴ حائز بالاترین امتیاز شده و به‌عنوان بهترین مقاله تحقیقاتی تقدیر گردید.

شماره ۲۹۸ فصلنامه فنی ABU که در بهار ۲۰۲۴ منتشر شده، علاوه بر این مقاله، شامل مقالات دیگری درباره تأثیر نتایج WRC-23 بر خدمات برودکست در منطقه آسیا-اقیانوسیه، ویژگی‌ها و کاربردهای استاندارد فشرده‌سازی تصویر AVS3، دستاوردهای سی‌امین نمایشگاه CCBN2024 در چین و همچنین تولید، توزیع و تعامل بلادرنگ محتوای 6DOF VR است.

روابط عمومی دانشگاه صداوسیما این افتخارآفرینی را به آقای دکتر مرادی و آقای مهندس سعادتمند، دانشکده فنی و مهندسی رسانه و خانواده بزرگ دانشگاه صداوسیما تبریک می‌گوید.

امتیاز شما