An error occurred while updating the entries. See the inner exception for details. همکاری ۴۰ مرکز علمی‌ با همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»
۱۴۰۳/۰۷/۲۴- ۱۶:۴۲

همکاری ۴۰ مرکز علمی‌ با همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»

همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» امروز با حضور پژوهشگران و فعالان حوزه دین و رسانه در قم آغاز به کار کرد، جایی که ۴۰ مقاله علمی در دو روز برگزاری این همایش ارائه خواهد شد و ۴ کتاب مرتبط با موضوع رونمایی می‌شود.
همکاری ۴۰ مرکز علمی‌ با همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صداوسیما، دکتر کمال اکبری دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین صبح امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که در سالن شهید آوینی دانشکده دین و رسانه برگزار شد با خیر مقدم به حضار به روح شهید سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان و همه شهدای مقاومت درود فرستاد و گفت: شاهد اثرگذاری جدی رسانه‌ها در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های دینی هستیم که رسانه‌های نوین بیش از قبل اثرگذاری بر اعتقادات و آموزه‌های دینی دارند. وی با اشاره به پیچیدگی و گستردگی رسانه‌های نوین اظهار داشت: لازم است که رابطه رسانه‌های نوین با فرهنگ و دین دانسته شود از این رو این همایش تدارک دیده شد و حدود ۴۰ مرکز علمی‌ با این همایش همکاری کرده و تا کنون ۱۸ پیش نشست علمی‌ توسط این مراکز علمی و پژوهشی برگزار شد. رئیس دانشکده دین و رسانه با اشاره به برنامه‌های همایش اظهار داشت: در ذیل برنامه‌های همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» بیش از ۴۰ مقاله ارائه خواهد شد و پس از برگزاری افتتاحیه و ارائه مقالات در قم، روز بعد در تهران ادامه خواهد یافت و برنامه اختتامیه برگزار خواهد شد.

دکتر محسن کرمی دبیر علمی همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین با بیان اینکه بیش از ۳۳۶ چکیده به دبیرخانه همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین رسیده است، گفت: طی دو روز برگزاری همایش، ۴۰ مقاله توسط پژوهشگران ارائه و از ۴ کتاب تولید شده رونمایی خواهد شد. کرمی اضافه کرد: در صورتی که رسانه را ابزار انتقال پیام و فرهنگ بدانیم، از آن جا که فرهنگ از باورها، عقاید، ارزش ها و سبک زندگی تشکیل شده، دین مهم ترین بعد همه فرهنگ هاست. کرمی‌ با اشاره به مولفه‌های گوناگون رسانه‌های در طی سه دوره سنتی، کلاسیک و نوین، عنوان کرد: بعد جدیدی که رسانه‌های نوین به رسانه افزوده اند، تعاملی کردن رسانه‌هاست، این بعد پیچیدگی‌های عجیبی به وجود آورده است؛ در رسانه‌های نوین در همان لحظه ای که فرستنده پیام ارسال می‌کند، پیام دیگری را دریافت می‌کند.
دبیر علمی همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین با بیان اینکه رسانه‌ها در تمام دوره‌های سه گانه، ابزار انتقال پیام بوده اند، خاطر نشان کرد: چیزی که از طریق رسانه منتقل می‌شود، فرهنگ است و مهم ترین بعد فرهنگ، دین است؛ همین دو مقدمه، اهمیت رسانه نوین را آشکار می‌کند، چرا که رسانه‌های نوین می‌تواند بر روی فرهنگ و به طور ویژه بر روی دین اثر بگذارد. وی به وجود فقر علمی در سراسر جهان نسبت به رسانه‌های جدید اشاره کرد و ابراز داشت: در زمینه رسانه‌های نوین نیاز به تولید ادبیات نظری داریم؛ همچنین باید چالش ها و امکاناتی که رسانه‌های نوین در اختیار ما قرار می دهند را مورد توجه قرار دهیم. کرمی افزود: رسانه‌های جدید در عین فراهم آوردن امکانات فراوان، چالش های زیادی را هم پدید آورده اند؛ مسئله مورد اهمیت در این خصوص، آینده پژوهی رسانه‌های نوین است و رسالت دانشگاه صداوسیما قدم برداشتن علمی در این زمینه است.
دبیر علمی این همایش با بیان اینکه بیش از ۳۳۶ چکیده به دبیرخانه همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین رسیده است، گفت: طی دو روز برگزاری همایش از میان ۱۵۳ مقاله ارسال شده، ۴۰ مقاله توسط پژوهشگران ارائه خواهد شد. وی از برگزاری میزگرد علمی‌ با حضور کارشناسان رسانه‌های نوین در همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین خبر داد و افرود: در روز پایانی از ۴ کتاب تولید شده با موضوع رسانه‌های نوین رونمایی خواهد شد.

امتیاز شما