تاریخ خبر:‌چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - بازدید:‌۹۰۳
رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما:
امسال سطح رتبه‌های متقاضی برای ورود به دانشکده عالی بود

«محسن شاکری‌نژاد»:امسال با توجه به تلاش های روابط عمومی دانشگاه در زمینه تبلیغات فضای مجازی و رادیو و تلویزیونی سطح رتبه‌های متقاضی برای ورود به دانشکده عالی بود.

«محسن شاکری‌نژاد» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرگزاری ایرنا گفت:امسال با توجه به تلاش های روابط عمومی دانشگاه در زمینه تبلیغات فضای مجازی و رادیو و تلویزیونی سطح رتبه‌های متقاضی برای ورود به دانشکده عالی بود.

وی همچنین درباره مشکلات پیش آمده برای حذف رشته ارتباطات در کنکور سراسری امسال اظهار داشت: به دلیل مشکلاتی که پیش آمد با وجود تلاش‌های صورت گرفته نتوانستیم مجوز رشته ارتباطات را بگیریم و امسال در تهران رشته ارتباطات نداریم.

وی خاطرنشان کرد: رشته ارتباطات در دانشگاه‌های دیگر ارائه می‌شود ما باید دلیل موجهی برای جذب نیرو در این رشته داشته باشیم و رشته ارتباطات را با گرایش‌های تخصصی چون مطالعات فضای مجازی که اکنون در سطح کشور نداریم و مورد نیاز رسانه‌ها است را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه رشته‌های دانشکده ارتباطات صداوسیما باید در ماهیت متفاوت از دیگر دانشگاه‌ها باشد، اظهار کرد: یکی از دلایل مخالفت وزارت علوم این بود که صدا وسیما نیروی مورد نیاز خود برای کار را از فارغ‌التحصیلان رشته ارتباطات دانشگاه تهران وعلامه طباطبایی جذب کند.

رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما افزود: در مقابل دلایل وزارت علوم برای حذف رشته ارتباطات دانشگاه، استدلال ما این است که آنچه در دانشگاه ارائه می‌کنیم با توجه به کارگاه‌های مهارت افزایی و رویکردی که به سمت رادیو و تلویزیون دارد با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است ، هرچند ممکن است مشابهت‌ نیز داشته باشد اما اگر بتوانیم این رشته را با ماهیت و سرفصل‌های جدید طراحی کنیم، این مشکلات نیز حل می‌شود.

شاکری نژاد درباره مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های این دانشکده اظهار کرد: مهمترین برنامه‌ای که روسای پیشین دانشکده در این سالیان داشته‌اند، تربیت نیروی متخصص و متعهد برای خدمت به نظام رسانه‌ای کشور است.

وی افزود: این جریان را می‌توان به یک مسابقه دو امدادی تشبیه کرد که هدف آن از قبل مشخص بوده و دونده‌ها که روسای پیشین هستند و هر یک در دوره خود به سمت آن حرکت کرده‌اند. ممکن است در مقطعی سرعت بیشتر و در مقطعی سرعت کمتر بوده باشد، اما هدف یکی است و من نیز ادامه دهنده راه افرادی هستم که در دوره‌های گذشته مسئولیت داشته‌اند.

شاکری نژاد همچنین به تلاش برای هم‌افزایی و تقویت ارتباط دانشکده با سایر فضاهای آموزشی رشته ارتباطات و دانشکده‌های ارتباطات فعال کشور اشاره کرد و گفت: برنامه افزایش مشارکت استادان و دانشجویان در امور آموزشی و پژوهشی دانشگاه نیز با قوت در دانشکده پیگیری می‌شود.

نیمی از ورودی‌های روزانه ارشد دانشکده جزء رتبه‌های تک رقمی‌کنکور سراسری هستند

وی در ادامه درباره ارتقای رتبه علمی دانشکده در مقایسه با سایر دانشکده‌های علوم ارتباطات کشور نیز عنوان کرد: در سالیان اخیر اقداماتی هرچند با سرعت و شیب ملایم انجام شده که آثار و نتایج آن به تدریج مشهود می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تبلیغات فضای مجازی، رادیو و تلویزیونی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برقراری ارتباط با تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی چون اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استقبال از ورود به دانشگاه صداوسیما افزایش داشت و سبب شده است سطح رتبه‌های متقاضی برای ورود به دانشگاه بهبود یابد.

شاکری نژاد ادامه داد: امسال در میان پذیرفته شدگان کنکور که برای مصاحبه‌های علمی، فرهنگی و عمومی دوره کارشناسی ارشد آمده بودند، چندین رتبه

تک رقمی وجود داشت.

وی اعلام کرد که در مجموع نیمی از ورودی‌های روزانه ما در سال جاری جزء رتبه‌های تک رقمی‌کنکور سراسری اند. این آمار نشان می‌دهد دانشکده ارتباطات جایگاه خود را در بین دانشکده‌های حوزه علوم ارتباطات پیدا کرده است.

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما با اشاره به اینکه یکی دیگر از شاخص های مطرح در ارزیابی وضعیت علمی دانشکده، میزان پذیرش فارغ‌التحصیلان در مقاطع تحصیلات تکمیلی بالاتر است، گفت: تقریبا هرسال دانشجویان ما در میان پذیرفته شدگان مقطع دکتری در دانشگاه‌های دولتی و آزاد قرار می‌گیرند. امسال رتبه یک رشته مدیریت رسانه در کنکور دکتری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صدا و سیما بود.

دروس روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون بازنگری شد 

وی با بیان اینکه امسال رشته روزنامه نگاری رادیو و تلویزیونی مختص دانشگاه صدا و سیماست، گفت: از امسال این رشته مستقل از رشته روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی و با گرایش رادیو و تلویزیون ارایه می‌شود.

شاکری نژاد در ادامه افزود: دروس رشته رادیو و تلویزیون بازنگری شده و منحصر بفرد است. دانشجویان ورودی پیش از سال 97 مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری دریافت می‌کنند اما از این پس فارغ‌التحصیلان مدرک روزنامه نگاری رادیو و تلویزیونی دریافت می‌کنند.

دانشکده برنامه‌ای برای جذب هیات علمی جدید ندارد

وی درباره جذب اعضای هیات علمی جدید نیز اظهار کرد: در زمان حاضر سقف اعضای هیات علمی دانشکده تکمیل است، اما اگر رشته‌های جدیدی به ویژه در حوزه فضای مجازی راه‌اندازی شود، دانشگاه به جذب هیات علمی جدید نیازمند است اما اکنون دانشگاه برنامه‌ای برای جذب هیات علمی جدید ندارد.

وی همچنین به نقش انجمن علمی ارتباطات به عنوان یک بازوی دانشکده برای ارتقای توان علمی و عملی دانشجویان اشاره کرد و گفت: قطعا انجمن علمی را در حد توان تقویت و از ایده‌ها، برنامه‌ها و پیشنهادات دانشجویان استقبال می‌شود.

رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما ادامه داد: بخش عمده‌ای از حرکت، نشاط وانگیزه در محیط های دانشگاهی سمت و سوی دانشجویی دارد، اظهار کرد: اگر دانشجویان اراده کنند و انگیزه حرکت داشته باشند، این توان و پتانسیل برای کمک به آنها وجود دارد، اما اگر دانشجویان بی تفاوت باشند و این گونه فعالیت‌ها برای آنها در اولویت‌های پایین قرار داشته باشد فضای دانشگاه راکد می ماند.

وی درپایان تاکید کرد: باید میزان مشارکت دانشجویان را در برنامه‌ها بالا برده و محور بخشی از فعالیت‌های ما خود دانشجویان باشند. در این مسیر انجمن یکی از بازوهای اجرایی ماست و بخش عمده برگزاری جلسات مختلف علمی، همکاری و تعامل با دانشگاه‌های دیگر، افزایش ارتباط با بدنه سازمان بر عهده دانشجویان و با استفاده از ایده‌ها و نظرات آنهاست.

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان
نحوه ﭘﺬﯾﺮش و مراجعه معرفی شدگان کد 23 رشته‌های شرایط خاص دانشگاه صدا و سیما در آزﻣﻮن سراسری سال 1398 جهت انجام مصاحبه حضوری (علمی و صلاحیت عمومی)
-1
با هدف همکاری در ششمین برنامه تبادل علم و فناوری STEP
-1
قابل‌توجه پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال 1398 دانشگاه صدا و سیما
-1
 در ششمین نشست تبادل تجربیات علم جایزه بین المللی مصطفی، اندیشمندان جهان اسلام دانشگاه صدا و سیما میزبان فعالان ارتباطات علم خواهد بود.
-1
جدول زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون تحصیلات‌ تکمیلی سال 1398 دانشگاه اعلام شد.
-1