تاریخ خبر:‌سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - بازدید:‌۲۰۷۷
مدیر شبکه افق در نشست رسانه و گام دوم انقلاب
بیانیه گام دوم یک متن و پیوست رسانه ای قدرتمند است

نشست «رسانه ملّی در گام دوم انقلاب اسلامی» با حضور دکتر جلال غفاری مدیر شبکه افق سیما در دانشگاه صداوسیما برگزار شد.

نشست «رسانه ملّی در گام دوم انقلاب اسلامی» با حضور دکتر جلال غفاری مدیر شبکه افق سیما در دانشگاه صداوسیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما به نقل از انجمن علمی ارتباطات دانشگاه، دکتر جلال غفاری مدیر شبکه افق در نشست « رسانه ملی در گام دوم انقلاب اسلامی» که به مناسبت روز جهانی ارتباطات در دانشگاه صداوسیما برگزار شد با بیان اینکه بیانیه گام دوم یک اتفاق مهم و دارای صلابت متن و جامعیت است گفت: برخی صاحبنظران بر تهیه یک پیوست رسانه ای برای بیانیه گام دوم تاکید داشتند، اتفاقا این متن خودش یک متن و پیوست رسانه ای قدرتمند است.
وی افزود: این محتوا باید در قالب فرم بنشیند. به نظر می‌آید تجربه جمهوری اسلامی در رسانه داری، یک تجربه منحصربه فرد و یگانه است که از دو بعد کنش و مدیریت رسانه و مردم شناسی رسانه قابل بحث است.

مدیر شبکه افق سیما با بیان اینکه یک اتفاق نادر از حیث حجم و درصد اقبال مردم به رسانه رخ داده است گفت: امروز مراجعه مخاطب از حیث اطلاع یابی و سرگرمی‌به رسانه ملی بالای 50 درصد است و این اتفاق خاصی است که گاهی با غفلت به آن می نگریم، بویژه در فضای جولان و فعالیت شبکه‌های ماهواره ای.

غفاری ادامه داد: روح حاکم بر بیانیه گام دوم، روایتی از قهرمانی ملت ایران در 40 سال اول انقلاب است. باید کمی رسانه را به مردم بسپاریم.

وی افزود: در شبکه افق فراخوانی در موضوع سیل برای ارسال ویدئوهای مردمی داشتیم، روزانه 2000 فیلم به دست ما می رسید و نشان دهنده آن است که سپردن رسانه گری به دست مردم تا چه اندازه اهمیت دارد.

مدیر شبکه افق سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر می رسد شبکه افق برای طیف مشخصی برنامه سازی می‌کند، گفت: تلقی گعده ای از مخاطب دچار نقصان است. تلقی شبکه افق از مخاطبش تلقی عموم است؛ البته با حفظ اصول گفتمان انقلاب اسلامی. افق سعی می‌کند منظومه فکری انقلاب را برای مخاطبش تبیین کند.

وی به ظهور و بروز شبکه‌های مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی بافت مصرف را دچار تحول و دگرگونی کرده است. کل نظام رسانه ای ما دچار این چالش است. امکان بسترسازی از سوی رسانه ملی برای این امر وجود دارد که در حیطه رگولاتوری موانعی هست و باید رفع شود.

مدیر شبکه افق سیما با اشاره به اینکه طبق تحقیقات انجام شده، میزان گرایش به تلویزیون بیشتر از فضای مجازی است. میزان اعتماد به تلویزیون نسبت به فضای مجازی هم بالاتر است.

وی افزود: بنده خودم تحقیقی در تهران داشتم که نشان می داد میزان مصرف تلویزیون نسبت به فضای مجازی دو برابر بود. همچنین میزان اعتماد به فضای مجازی یک چهارم کمتر از تلویزیون بود. باید از این ظرفیت استفاده کنیم نه آنکه انفعالی عمل کنیم. با رسانه ملی که در اختیار داریم کارهای قابل توجهی می توان انجام داد.

مدیر شبکه افق با اشاره به ماهیت رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه باید پرهیز کند از اینکه به خاطر مخاطب دست به هر کاری بزند. اتفاقاً رسانه‌های خارجی در این زمینه بسیار حرفه‌ای عمل کرده و به خوبی ذائقه‌سازی می‌کنند ما هم باید با اولویت‌های مخاطب سعی کنیم برنامه سازی کنیم.

در پایان این نشست از زحمات آقای رستگار نژاد دبیر سابق انجمن علمی ارتباطات دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان
به اطلاع کلیه دانشجویان و همکاران گرامی می رساند با توجه به اعلام تعطیلی بخش آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از سوی استانداری تهران. کلیه کلاسهای درس روز د...
-1
اولین جلسه شورای تولیدات دانشجویی دانشگاه صداوسیما با حضور اعضای جدید در روز چهارشنبه 20 آذر ماه 1398 تشکیل شد و اعضای این شورا احکام خود را از دکتر اسفندیاری، ...
-1
دکتر اسفندیاری،رییس دانشگاه صدا و سیما  در حکمی دکتر احمد زرنگار را به سمت « سرپرست گروه معارف و دروس عمومی» دانشگاه صدا و سیما منصوب کرد.
-1
 اولین گروه از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، در رشته «علوم شناختی و رسانه» که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به صورت مشترک بین دانشگاه صداوسیما ...
-1
ذکتر صلواتیان عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما مقاله خود را در کنفرانس بین المللی IMMAA ارائه نمود
-1